Inget Barcelona för oss - den här gången


Vi växlade fram och tillbaka, vägde för och nackdelar, bestämde oss för 4 olika saker under en dag och så slutade det ändå som det började. Vem säger att det är enkelt att åka på semester!?

Bilden är från min Bern resa och har inget med texten att göra. Men behövde en rese-relaterad bild....

Ja så började jag detta inlägg i tisdags om kvällen, då hade vi bestämt oss för att åka ändå. Demonstrationerna var ännu något lugna och vi var alla i nå så när skick. Så vi tänkte att vi åker, vi kan ju alltid offra en dag, fredagen med alla strejker, med att bara sitta i lägenheten om vi inte tar oss ut.

Men när jag öppnade kvällstidningen på telefonen på onsdagmorgon och brinnande gator slog emot, så sade jag nej. Fast hur trist det än är att behöva avboka en resa som alla väntat på så länge så nu gör vi det.

Det mesta gick att avboka med ett klick och mycket hade som tur bokats med "pengarna tillbaka om man avbokar 24 timmar innan resan". Så lever i hoppet på att åtminstone en del kommer tillbaka.

Hade nog verkligen behövt en semester och pojkarna har så längtat efter att få se "Messis-stadion" (ja 4 åringen tror nog att han hade fått se Messi, inga förklaringar går hem, han har bestämt sig för att Messi nog är där). Men nu blir det ingen stadion heller, inte åtminstone mera i år.

För en semester när man hela tiden måste vara orolig för vad som komma skall, det är ingen bra semester ändå. Och vi vet ju att det planeras nått stort till fredag med massiva strejker och demonstrationer. Jag var i kontakt med vår värd i tisdags och enligt honom så skulle man nog avvakta med nå aktiviteter på fredag, vi hade t.ex. en hop-on-hop-off-busstur bokad till den dagen, som han rådde att ändra till nån annan dag. Att försöka sig på en tur till Andorra tyckte han inte heller var nån bra idé den dagen för man vet aldrig om vi hade tagit oss tillbaka med hyrbilen på kvällen, om gator stängs av. Så den här resan, som nu inte alls blev av, har varit lite onödigt stressig.

Så nu är vi istället fast i i ett regnigt Österbotten, snöslask har de lovat t.o.m. Men det kommer åtminstone inte att brinna i knutarna.

Men nu har barnen höstlov (tack o lov bara i 2 dagar), och vi får göra det bästa av situationen. Jag skall börja med att föra dem till villan med mina föräldrar. Avbokade nämligen min ledighet också, för skall vi åka nån annanstans så behöver jag spara mina semesterdagar.

Så ingen Barcelona och inget ledigt från jobbet och vardagen! Ja ni hör ju, jag är inte alls nå bitter....

Boka nått annat då, kanske ni tänker?
Jo, tror ni inte jag har försökt. Jag har gått igenom hela Europa med olika datum för de kommande veckorna. Visst finns det nå flyg, men då vi vill ha värme och inte betala 3000€ för biljetter till 5 personer. Och då blir det strax värre.
Men vi skall se vad vi hittar och på.

Kommentarer

Populära inlägg