Bröllop - vigseln i Pedersöre kyrka




Sommarens eller kanske årets mest ompratade dag, i vår familj, fortsätter här på bloggen! Nu med vigseln! Missade man förberedelserna så kan man gå in och läsa och titta på bilder från den här brollopet-forberedelse-timmarna-innan




Bilderna i detta inlägg är inte mina egna utan dem står Michaela Fagerudd för. Klickar man på hennes namn här så kommer man in på hennes web-sida. 

Min syster och hennes man gifte sig alltså i Pedersöre kyrka 31.8.2019. 




Jag fick äran att börja in marschen i kyrkan.
Efter kom alla mina syskon med bestmen, min pappa och två av mina pojkar. 




Tanken från början var ju att Colin skulle strö ut rosblad i kyrkan och för att han skulle våga så var de två äldre också med. Men sen fick Colin feber och föll av en stol strax innan det var dax, vilket ledde till att han total vägrade och gick o satte sig med pappan istället. Tror han somnade innan vigseln ens hann börja. 
Så dessa två fick göra uppdraget själva. 
Och de gjorde det nog roligt, tror inte det var nån i kyrkan som inte skrattade med dem.




Sen kom bruden och pappa. Och hon fastnade förstås i första tröskel. 
Jepp, sånt kan ske. Och det gör ju absolut ingenting. Såna här roliga saker gör sitt för att lätta upp en spänd situation, vilket bara är bra tycker jag. Bröllop skall var roligt och avslappnat och det kan vara det trots att det är en kyrklig vigsel.





Vacker vigsel!
Inte mycket mera att säga om den, ni får titta på bilderna istället!




Låsa in prästen bakom oss, det lyckades vi dock med. "Hmm, jag borde komma förbi här!" lät det plötsligt. Hur och när han kom sig dit bakom har jag ingen aning om. Men det var bara att maka på sig och släppa fram prästen.

Jepp vi var duktiga på detta med att "lätta upp stämningen"!





Sen var de Fru och herr Holm!




Colin vaknade till efter vigseln och fick istället strö ut sina blad på kyrktrappan. 
Tyckte han var roligt.





Fotograferingen efteråt skedde utanför kyrkan och sen i skolparken. 




Och så inte att glömma den fina bilen de hade till sitt förfogande för transport från kyrkan!




Ett inlägg om festen kommer att dyka upp inom kort!


Kommentarer

Populära inlägg