Trött på pyntI

Varför kan inte mitt påskpynt få vara i fred?! Hittar fjädrar o små kycklingar överallt o det finns inget så högt bord dit inte katterna tar sig upp. Blev så less igår så jag plockade in påskgräset i en låda innan vi gick o sova (o nu vet jag inte om jag alls orkar plocka fram det igen...). Nu fanns det ju åtminstone bara fjädrar över hela köket att städa upp på morgonen. Ingen skillnad hur många gånger man jagar iväg dem, så fort ingen ser är de där igen. Samma sak med barnens sängar, katterna vet att de inte får vara där o därför möter man dem oftast i dörren när man kommer in i rummet. Man vet att de varit i sängen men för det mesta hinner man inte se det. Romeo hade nog gärna haft katten i sängen men pga pollen allergin är det ingen bra idé. Man kan inte tvätta katten varje gång den kommer in o pälsen är full av pollen. Sånt kan man inte ha i sängen om man är allergisk o det måste vara samma regler året runt. Igår startade babyryms byggandet o Romeo reagerade helt fruktansvärt på dammet när gubben såga upp laminatgolvet. Riktigt tungt att andas o rösten försvann helt. Men då dammade det något fruktansvärt också. Hela övervåningen var täckt av ett fint lager, så det blev en del städning. Tur att man inte påskstädat alls i år (ingen vits när det skall byggas hela helgen). Så i natt sov vi nere på soffan, Romeo o jag. Tänkte att det skulle vara enklare för honom att andas där o det var det nog också. O nu verkar han nog vara bättre o andningen rosslar inte mera.

Nu kaffe o barnen ner på frukost!


Kattskydd

Kommentarer

Populära inlägg