Mera försiktig än vanligt

Jahaa så spöregnar det o där i mellan kommer det lite vitare saker ner från himlen. Så sittande här torr med en kaffekopp i handen så känner jag mig jätte nöjd med beslutet vi gjorde igår, att stanna inne på kontoret idag! Regnkläder finns ju men stenar blir jätte hala i sånt här väder o jag vill ju inta gå o halka. Fast jag oftast tänker att "jag är inte sjuk utan gravid" o därmed kan göra det mesta som tidigare så lite mera försiktig måste man ju vara. Har nog planerat in fältjobb ända fram till semestern (mitten av juni), vilket innebär att traska runt i skogen o hacka stenar. Med pojkarna var det aldrig aktuellt med fältjobb, var då ledig fältsäsongen, så får se hur det går. Rådgivningstanten (nåja tjejen) såg smått förskräkt ut när jag berättade om mina planer. Tror inte hon tyckte det var nån super bra idé. Förstår ju att det inte kommer att gå att studsa över diken o hoppa hit o dit som normalt, men gå klarar jag ju ändå av. O fortsätter jag bara så här frisk o är försiktig så skall det nog inte vara nå problem. Att röra på sig är ju bara hälsosamt! Det är ju inte stora stenar man behöver släpa på, hade varit en annan sak om det varit borrkärnslådor det handlat om. Då hade nog magen varit i vägen! Så senast maj börjar nog fältjobbet igen. O fungerar det inte så måste nån annan göra jobbet (men helst skulle jag ju göra det själv...)!


Kommentarer

Populära inlägg