Muminmuggar

Mycket prat om Muminmuggar överallt för tillfället. Folk visar sina "samlingar" på sina bloggar o överallt på nätet säljer folk sina muggar. För man kan ju tydligen sälja en stor samling för 16 000€. Eller kanske det bara finns en i detta land som skulle investera en sån summa i MUGGAR! :)

Jag har också Muminmuggar förstås. Undrar om det finns nån som inte äger ens en ända mugg?
Min samling är nog ingen stor samling, men några muggar har det ju blivit genom åren. När jag bodde i Åbo hade en av mina vänner Muminmuggar, som vi alltid drack vårt kaffe ur, o jag tyckte de var så fina. Så började köpa såna åt mig själv också. Blev en i månaden under ca ett års tid (på studiebidraget köper man inte många muggar åt gången). Så det är de muggarna, köpta för 12 år sedan, o några som jag fått i gåva senare som är min samling. 
Vi använde dem nästan dagligen tidigare, men efter att min mamma förskräkt konstaterade att bara Sniff muggen är värd en slant så blev muggarna flyttade högst upp i vitrinskåpet istället. Så att ingen ens i misstag skall använda dem. 
Kanske blir det nya muggar ännu, men att börja köpa dem för 40-50€ st eller mera över nätet är nog inget jag kommer att göra. 




Kommentarer

Populära inlägg