Var det över nu - Sommaren alltså


Regnet smatrar, men ännu känns det nog väldigt varmt i luften. Men Some fylls av Back to school meddelanden och arbets-skypen fylls så småningom av grön plöppar. Så den är nog på kommande vare sig man vill eller inte. Som höstmänniska så stör detta mig egentligen inte så mycket. 



Hösten den närmar sig med stormsteg, så känns det åtminstone när det stormar utanför fönstret. 
Vi har spenderat snart en vecka på villan nu, med den tanken att när det blir för mycket regn så åker vi hem. Ja helt bort kan man ju inte vara, man behövs hem ibland för både barnens träningar och för att husbilen kommer och far igen. Men i stort sätt så har vi hängt på villan. Tar ut det sista innan skolorna börjar igen. 




Min syster och familj passade på och kom hem just den här veckan. Vi försökte oss på Vattaja eftersom de aldrig varit hit. Solen tittade fram vid en punkt och då slängde vi oss i bilen. Men när vi kom fram så öste det ner vatten. Så vi satt i bilen en stund och tittade oss igenom alla regnprognoser och blixt-appar och så slutade det så småningom. Så i lätt regn gick vi ner till stranden. Det höll upp i nästan en timme och var helt vindstilla, så barnen tyckte det gick bra att simma. Vi vuxna satt och tittade på när det öste ner vatten en bit ut över havet. 




Trots en del regn så har vi haft många vackra solnedgångar och soluppgångar. Förutom idag, nu är det hel grått! Jag jobbar ju redan, min semester tog ju slut för en månad sedan, så jag stiger upp lagom med soluppgången varje morgon. Blir alltid en sväng ner till stranden innan jag traskar till andra villan för att jobba. Eller så tar jag första kaffekoppen med ner till stranden. 




Och så dessa solnedgångar och denna med regnbågen var helt magisk. 




I helgen var det ännu soligt, eller nå så när soligt åtminstone. Inte så att jag hade badat, men barnen de badar ju i alla väder om de kan. 




Så hösten finns i luften, men vi skall nu hoppas att det inte riktigt är så ännu. 


Kommentarer

Populära inlägg