Semestern över och där försvann värmen oxå


Semestern i år den bara var, inget extra alls att säga om den, bara mera tid Hemma, vilket verkligen INTE var vad jag behövde eller behöver!



Ja den här våren var annorlunda och aldrig har man spenderat så mycket tid hemma som man gjort nu. Inte ens små jobbresor eller ens en dag på kontoret har man fått. Mitt område har krympt till 70 km, sträckan mellan hemmet och villan. Eller ca 80 km när man lägger till Kaustby åt andra hållet. Men ja ni förstår poängen. Världen krymper!

Så semester med mera hemmatid var nog inte vad jag behövde. Men det är vad jag fick. Och visst är det skönt att bara vara. Och ibland behöver man det verkligen, men inte månader i sträck. Och jag är inte en sån som klarar inte av att bara vara nå längre tid. Jag måste ha nått att göra, nått nytt att se, nytt att uppleva, vad som helst bara det är nått nytt. Så en semester hemma är inte vad jag hade valt i nått sammanhang. 

Så istället för att kunna konstatera att jag är utvilad och hade en skön semester, så skulle jag egentligen säga att jag är ganska nere. Jag hade en bra semester, men inte en sånn som jag hade behövt!

Semestern i år var mera ett tidsfördriv. Och nå mera än 3 veckor tänker jag inte ödsla på detta hemma hängande. 

Visst det är väldigt tur att vi köpte villan förra hösten, hade man bara behövt sitta hemma i huset så hade man ju nog gått under. Villaliv är ju roligt och också nytt för oss, men eftersom det är på en ö och gubben jobbade juni så var jag och pojkarna helt fast på ön varje dag. Vilket ledde till att vi inget kunde hitta på eller göra och därmed var pojkarna hellre hemma inne i veckan. 

Och jo vi har ju nog en husbil och kunde åka runt i landet med den, men att resa bara för att resa är inte min greij. Det måste vara nått nytt. Så en semesterresa i Finland är inget som jag i första tag lägger tid och pengar på. Och så hade vi ju ingen semester tillsammans i år heller (vilket i och för sig var ett val pga rådande omständigheter). 
Så istället för att åka själva så har vi hyrt ut bilen och för tillfället så är den i norra Norge. 

Men tur med vädret det hade jag. Där kan man inte klaga! 

Så nu är det jobb som gäller från måndagen och gubben börjar sin semester, eller egentligen så började han redan i fredags. Men eftersom jag jobbar hemifrån så är det ju ingen större förändring. Tidiga jobbmornar och så massor av tid med barnen medan gubben bygger. Så det kommer att bli en hel del badande, mycket villaliv, fotboll, suppande, hängmattshäng och många härliga sommarregnsdagar ännu i sommar. 
Så jo tillvaron kunde vara värre, men ändå så känner jag mig nere.



Kommentarer

  1. Jag kom också nyligen tillbaka från semestern för denna gång och visst har man haft tur med vädret. Värre är det nu för massorna som har semester nu och får finna sig i detta ruskväder..! Alltid nåt att trösta sig med, att man tajmade semestern bra vädermässigt ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man får trösta sig med det åtminstone! :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg