Bastu, sommar och att se vad man själv behöver

"Sometimes I need to go off on my own. 
I`m no sad. 
I`m not angry. 
I`m recharging my batteries!"



Precis så känns det ibland. Men det är inte alltid lätt att få andra att förstå detta. Speciellt inte såna som inte vill eller behöver vara ensam. 

Jag tog mig tid förra veckan och var ensam från onsdag till lördag morgon. Träffade ytterst få personer under den tiden och gjorde mest bara sånt som jag ville. Ja jobba behövde man ju tyvärr, det kommer man ju inte undan, men förutom det. Så skönt och så behövligt. Det blev mycket Netflix och soffan och inte alls träning och hälsosamma saker. Men det var det som jag behövde just då.

Men sen var det skönt att åka ut till villan, få några timmar för sig själv ännu där och så kom pojkarna hem. 



Skönt att se dem igen. De hade haft super roliga dagar med mina föräldrar i vår husbil. Först Ähtäri och titta på Pandorna, sen Tuuri med shopping och tivoli och sen till Kalajoki. Ja en natt fick de ta vid sin egen villa också eftersom man inte rymdes in på campingen i Kalajoki. Helt otroligt med folk i farten med husvagn och husbil för tillfället. Men andra dagen så kom de in på campingen efter en hel del köande. 
Pojkarna de hade haft det bra och gubben hade fått bastun klar på villan under tiden också. 




Och sen dess har vi stannat på vår ö. Vädret har ju varit helt strålande. Pojkarn har badat och badat och badat.
Stranden som vi grävde blir bara bättre och bättre. Ser ut som om jag lyckades välja en bra plats för den ändå. Hade mina tvivel med all denna sten, men det ser ut att bli mera sand som jag hade hoppats på. 




 Och så har de påbörjat en trädkoja. En som det har tjatats om väldigt länge. Men nu är det dax för den. Med lite hjälp så har de nog ganska långt spikat den själv. Det höll på och blev katastrof redan för början när vi bara hade en hammare. Men som tur är så kan man åka och låna av Morfar. 




Ja och så har vi badat bastu nu när vi äntligen igen har en bastu.




Som ni ser så den är ju inte helt klar ännu. Ja bastu delen är så gott som klar men den delen som skall innhålla badrum och dusch är inte det. Sen skall den nog ha en terass av nått slag också. Men riktigt hur och vad som behövs har vi ännu inte bestämt.  Ibland måste man testa lite först innan man vet vad man behöver och vill ha.
Så i nått skede blir den också klar, om inte denna sommar så nästa. 
Vi har nog hunnit med så otroligt mycket i år så fast den här får vänta till nästa så gör det inget. 


Kommentarer

Populära inlägg