Mellandagarna - en lagom blandning av allt


Vi har ännu jul i vårt hus, granen står kvar och alla tomtar likaså och jag har inte ens haft nån tanke på att börja plocka bort dem. Men nog börja det bli lite tröttsamt att tända 15 olika jullampor, en del ljus och en brasa innan man får sätta sig ner med morgonkaffet...




Nåja ännu några dagar tänker jag mysa med min julbelysning och brasan den kommer nog att brinna varje morgon så länge som veden räcker till. Fast den dagen kommer nog också denna vinter. Det trodde vi aldrig när vi köpte huset och det stora vedrummet var helt propp fullt och så all byggmaterial som vi gjort till ved också. Men den här vintern är det nog huvudsakligen gamla lister som brunnit och 10 år efter att vi flyttat in så börjar vi se bakväggen. Så till nästa vinter får vi nog köpa ved! För jag gillar min brasa varje morgon!




Men största orsaken till varför allt pynt är kvar är nog det att vi varit på språng precis varje dag sedan jul. Hade jag fått vara hem en hel dag så hade nog tomtarna börjat åka ner i lådorna. Men nu har det varit en massa besök hit och dit, jullunch hemma hos mina föräldrar, jullunch hos hans föräldrar, en jobbdag och en familjefotografering som vi gav åt min mamma till morsdagen, besök hos vänner, min syster kom hem från Åland med familjen, ja barnen tycker det varit för mycket springande och för lite speltid med de nya julklapparna. Han äldste han löste saken med att han har telefonen och väcker klockan 5 på morgonen, då hinner han spela flera timmar innan vi andra ens vaknar. 

Så jul mellandagarna har nog varit precis vad de behövde vara! Lagom mycket program och lagom med vila!





Kommentarer

Populära inlägg