Vinterns semester är bokad!


Nu är vinternsresa bokad!
Trumvirvel...tadaa
Det blev...

Bali!
Inte kanske nån överraskning där precis. Det var ju det alternativet som jag snöat in mig på redan för en tid sen. Tittade på många andra platser också, men när man bestämt sig för nått så är det svårt att tänka om. 
Så när jag hittade prisvärda biljetter med bra flygtider också så behövde man inte fundera nå mycket mera. Bali it is! Klick, Klick och betala!

Så i februari-mars kommer vi att spendera 15 dagar på Bali. Bland risterrasser, apor, yoga centers, vackra stränder, vulkaner och mycket annat. Gissa om jag ser framemot resan!

Med vi menar jag, min familj och mina föräldrar. Så denna gång blir vi en grupp på 4 vuxna och 3 barn. Vi kommer att hyra Villa också denna gång. På norra delen av ön har vi tänkt, eftersom vi fann en Villa som i alla recensioner hyllades för sin vänliga personal. Efter alla problem med personalen på Mauritius så känns det enklare att välja ett ställe som åtminstone borde vara bättre.

Vi hade jätte fint hus på Mauritius och flera av hushållerskorna var super trevliga och vänliga men hon som bestämde hatade turister. Hon gjorde mycket av det hon skulle, men sen var det vissa saker som bara inte får fungera så som det gjorde. Som att hon gömde alla handdukar och lakan och inget blev bytt eller tvättat. Ljög åt ägaren gjorde hon också och sade att hon tvättar alla handdukar varje dag eftersom vi smutsar ner alla varje dag. Vilket verkligen inte stämde, för vid det laget hade bara en tredje del av oss ens nån handduk alls. Inget hjälpte innan husets ägare kom på besök på min begäran, såg smuts tvätthögen och plockade fram saker åt oss och satte på tvättmaskinen. Vi kunde inte ens göra detta själv för hushållerskan hade låst in all smutstvätt i ett litet hus på bakgården. Annars hade vi ju bara tvättat själv. No problem. Ägaren plockade skåpet fullt med rena lakan och handdukar åt oss, som det skulle vara. Men det första hushållerskan gjorde följande morgon var att tömma hela skåpet igen. Hon hade dock inte förväntat sig att vissa hade tagit före o efter bilder av skåpet o genast sände dem till ägaren. Efter det hade vi rena lakan och handdukar! Och en ännu surare hushållerska!
Sen var det nog en massa annat också... så nu på Bali hoppas vi på nått trevligare.

Så ja, jag har hittat huset. Nu behöver man bara planera resten!



Kommentarer

  1. Åh, det låter ju hur härligt som helst! Vilken underbar resa att se fram emot!!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen! Inte alla gillar ju Bali, för mycket turister mm, men jag har länge velat dit. Bättre att bilda sin egen uppfattning :). Sen valde vi nog att bo på norra delan av ön, där turismen skall vara mindre utbredd.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg