Torsdags funderingar!

Torsdag moron! Det är grått o trist ute! Klockan är 8.19, men här har vi varit vakna sen före 5. Minstingen är som sin mamma var som liten, uppe med tuppen! Jag tycker nog idag att han kunde sova några timmar längre, men mina föräldrar hade nog kallat det payback! Min mamma är verkligen ingen morgonmänniska!

Skolpojken drog just iväg till skolan med skidorna under armen. Premiärtur på skidorna idag då! Får se hur det går! Minstingen sover, hostar lite ibland, men tycker att han låter lite bättre än igår. Igår sov han inte alls. Skulle bara bäras. Min rygg hoppas på en annorlunda dag idag! Inget dagis för mellersta gossen blir det idag heller. Han hade nog varit frisk, så för den delen kunde han ha gått. Men tänker inte släpa ut en sjuk bebis så då får han också vara hemma.

Så nu finns det några minuter "egen tid". Kaffet är varmt o instagramflödet kollat. Vilken härlig bild hon tagit Annika på resfredag. Nu blev jag också sugen på en nya kamera. En sån där SONY RX-100 låter jätte bra. Har tittat lite tidigare också på kompaktkameror. De skulle inte behöva en egen väska alltid när man går nånstans.


Har en Canon 650D själv. Den är helt ok utomhus, när man inte behöver nå extra ljus. Men inomhus är den för långsam om man inte vill använda blixten. Man hinner aldrig fånga det där perfekta bebissmilet! 

Så ja en kompaktkamera, det blir nog nästa investering! Men det får bli senare, hinner inte till denna resa. Så i Kuba får min gamla Canon duga. Som tur så använder man den ju mest utomhus! 

Kommentarer

Populära inlägg