Husbilsveckoslut skall det bli - den första och sista för året

 Egentligen ganska extempore så blir det en husbilstrip ändå. Jag har under sommaren funderat lite på en idé som jag har och den kräver en liten roadtrip. Iden tar vi mera om sen, om den nånsin blir nått annat än just en idé. Men roadtripen den kommer att bli av inkommande veckoslut. 




Ja den här sommaren så har nog många rest kors och tvärs runt om i landet på semester. Vi har tvärt om helt stannat hemma. Min radie av besökta platser har befunnit sig inom 80 km från hemmet sedan mitten av mars. Det finns egentligen flera orsaker till detta och denna pandemi är förstås den största av dem. Men sen också för att jag inte tycker att jag vill lägga tid eller pengar på att åka omkring på platser som jag redan sett. Sen har ju husbilen varit uthyrd också stora delar av sommaren. Vilket förstås var det som vi hoppats på också. Och vi hade en för oss ny sommarstuga som vi hellre spenderade vår tid i. Så inga resor i sommar blev det.

Troligen därför jag kommer på nya idér, när jag inte har nån resa att planera och sätta min energi på. Men jag tycker idén är bra, tidpunkten igen är både bra och dålig, det beror lite på hur man ser på saken. Vi får se nu hur det blir. Blir det inte av nu så blir det kanske av senare. 

Men nu skall vi alltså komma iväg med husbilen, om så bara för 2 nätter och bara 300 km bort. Tror det blir helt lagom för den här hösten. Så vi hoppas på ett fint höstväder, inte så mycket älgflugor och nått intressant att upptäcka! Vi får se hur det går!


Kommentarer

Populära inlägg