Vacker och krånglig


Snö kan vara så vackert och roligt, men ack vad det kan ställa till med mycket problem också. Som 3 timmar försenade tåg denna måndag morgon. Men tycker nog mera synd om de som får göra allt snöjobb idag. För vi har fått lite snö minsann under det senaste dygnet. 




Jag, ja kommer bara några timmar försenad till min kurs, så det är inga större problem. Fick en längre natt än jag hade räknat med och man får ju tacka vr för deras fungerande nättjänst åtminstone. Hade man inte kunnat följa tågen i realtid så hade jag stått på stationen 3 timmar för tidigt. Då hade jag varit sur! Nu kunde man konstatera att tåget är norr om Rovaniemi ännu och att det inget annat fanns att göra än lägga sig och sova ett par timmar till. Sen blev det nystart för dagen. Och ännu är vi ju inte framme...men så länge de har kaffe och fungerande wifi så klarar jag mig. 

Men i helgen då var det roligt med snö. Lite för kallt var det nog, med närmare -20, men en liten stund kunde man vara ute. Och nu när solen också tittar fram ibland så är det ju bara för vackert ute på isen. Vii spenderade hela lördagen ute vid villan, jag och pojkarna.




Och nu tuffar man vidare mot huvudstaden i snöstorm. Planen är att gå en 4 dagars kurs och hemma borde man vara igen sent på torsdagkväll.


Kommentarer

Populära inlägg