Nyårslöften


Nyårslöften, såna hör det lite till att man skall ge varje år. "Komma i form" är nog den vanligaste och varje januari fylls alla träningssalar av ivriga människor. Men redan i februari kan man konstatera att man igen är ganska ensam där klockan 5 på morgonen. Jag och en äldre gubbe!


Så nyårslöften de tror jag inte på. Har inte gjort det på många år. 

Men ändå känns det nya året som en liten ny början och som att man nog borde lova nått. Ett löfte som jag gav redan i höstas var att bli mera skonsam mot mig själv. Det gick nu som vanligt lite så där... men en sak blev jag bättre på mot slutet av året och det var sömnen. Stiger ju upp mellan 3.30-5 varje morgon och detta går inte idagens läge att ändra på. Så då behöver man förlänga natten i andra ändan i stället. Vilket betyder att jag tar kvällen tillsammans med pojkarna innan 21.00. Så blir det 6-7 timmar åtminstone varje natt. Fungerar!

Sen till en ny sak, kanske lite av ett löfte, Kaffet! Jag gillar kaffe och en vanlig dag hinner jag med 3 -4 koppar innan morgonkaffet klockan 9.00. Så det blir ett minimum av 10 koppar varje dag, kan bli upp till 15. Och det är lite för mycket. Bra i små mängder, men dåligt för kroppen i större. Så nu blir det te som gäller. Inte helt, men för det mesta. Tre dagar utan kaffe gick helt ok. Nu i tåget till Åbo tyckte jag att jag förtjänade årets första kaffe. Steg ju ändå upp 1.00! Och tror inte att det blir sista för dagen heller. Blir en lång dag!
Men mindre kaffe än normalt skall det bli från nu framåt!

Så nu styr vi in i 2018 med mindre kaffe och enligt kalendern en ganska stressig vår! Så får se hur det går ihop!



Kommentarer

Populära inlägg