Funderingar och tankar, om det senaste året


Ny dag, den första som 36, känns nog ingen skillnad från igår!
Hade en bra födelsedag, en av de bättre känns det som, fast det inte hände nått stort eller annorlunda. 


Tror vi skippar alla platta visdomar om ålder och visdom och allt sånt och bara konstatera fakta. Man blev ett år äldre igen! Åren springer iväg känns det lite som ibland, men så kan de nog också tramppa väldigt still vissa gånger när man väntar på nått bra. 

Året innebar inga större livskriser, fast byxorna blev mera trasiga och vissa kanske påpekat nått om ålderskriser pga dem. Godkänner åtminstone inga kriser och byxorna kommer att fortsätta vara trasiga!

Hur var det senaste året då kanske nån undrar?! 
Ja det var ups and downs, ganska mycket av de där downs egentligen. Inget som har synts här på bloggen och så kommer de knappast att göra i fortsättningen heller. Men de fanns där och finns nog med all säkerhet i framtiden också. Året innehöll över 2 månader utomlands med härliga resor, så man kan nog inte klaga. Jag har fått göra det som jag älskar mest.

 Vad har du lärt dig under året?
Vanligen hade jag nog bara konstaterat att "int na" och på riktigt inte kommit på nånting. Men i år vet jag precis vad jag lärt mig. Innan när nån frågade av mig "Nå hur mår du då?" Så var mitt svar kanske nått i stilen med "Romeo har haft feber, Kevin gjorde så och Colin hit o dit". Men så fick jag höra "Det var ju inte det jag frågade, jag frågade hur DU mådde!" Jaa, det borde ju vara en skillnad. Jag är ju inte mina barn. Som mamma blir det lätt så. Barnen först och har man lite tid så är det bara dem man hinner tänka på. Och jag märkte att man på riktigt måste stanna upp och tänka efter en stund för att uppfatta hur man själv mår just då. Ibland kan det också vara betydligt enklare att bara tänka: barnen, och inte tänka så mycket på hur man själv mår. Men det är inte heller fel att ibland tänka på sig själv.
Så det har jag kanske lärt mig under året. Eller åtminstone så jobbar jag på det.

Blev som sagt inget större kalas. Men mina kära kom med sina gåvor och kramar. Och det räcker gott för mig!



Kommentarer

Populära inlägg