KalasDag


Kalas, kalas dagen lång!
Två kalas på 6 timmar. 


Ja igår var det kalas på programmet, 7 års kalas med kompiskalas och släktkalas.
Temat den här gången var Lego Batman. Eftersom vi varken hittade ballonger eller andra dekorationer i det temat så blev det gula och svarta ballonger och serpentiner. Gick fint ihop med färgerna på tallrikarna, servetterna och muggarna (dom fanns i Lego Batman tema). 

Alla kompisar anlände klockan 12 och ljudnivån i huset steg märkvärt. Men roligt hade de, lekarna är kanske inte av det lugnaste slaget, men ingen skadade sig nå extra mycket åtminstone. Alla såg relativt hela ut när de lämnade huset efter två timmar. 

Släkten anlände två timmar senare och eftersom vårt släkt ännu bara består av tråkiga vuxna, förutom mina barn då förstås, så gick den delen av festandet mycket lugnt till. För lugnt för mina barn så efter kaffet skulle det förstås lekas och alla gästerna involveras i både kuragömma och andra polislekar. 

Tårtan, en Minecraft Katt, var som vanligt fixad av min mamma. Blev precis som bilden vi gav åt henne och smakade som vanligt super. Om några veckor får hon försöka sig på en Paw patrol-tårta. 
Resten av bakandet stod jag och gubbens mamma för. Skönt när man får hjälp med sånt som man inte riktigt själv gillar att göra. Bakar nog, om jag måste, men det är inget som jag tycker att är roligt att göra. 

Men ordna kalas annars, det är roligt. Nästa blir om tre veckor. Ja egentligen blir han ju 2 år redan om två veckor, men kalaset blir sen om tre veckor. Blir ett annat kalas den helgen när hans borde ha varit, ett överrasknings sånt. 

Gårdagen i bilder, varsågoda!




Kommentarer

Populära inlägg