Fototema November - 50 nyanser av...


.... Grönt! 

Egentligen ingen favoritfärg för mig men många av mina favoritsaker tycks vara gröna! Som palmerna, vindruvor, vattnet i många former, gamla byggnader och mycket mera. 



Detta är en fortsättning på varje månads fototema som kommer från Marias memoarer

Förra månaden så var Man-made-temat och min version av den så kan man läsa här.



Vackra nyanser av grönt över berget på Dominikanska republiken. Vad berget hette kommer jag inte ihåg, men man hade spelat in scener från Jurassic Park här.



En haj på zoo 



En grön lisko 



Vackert gammalt hus helt täckt av grönska.



Butik med fina målningar på Kap Verde och min syster.



Vattensamling med magiska nyanser av grönt på Mauritius.



Fräglada, sprudlande Havanna! Vacker grön balkong med gröna dörrar. 



Glädjen över strandlekar och häftiga vågor.



Grön dörr på mintgrönt hus i Trinidad på Kuba, ja och min syster.



Lotus Tower i Colombo på Sri lanka.



Trinidad, Kuba, är full av färglada byggnader.



Vindruvor! Dessa växte vid den lilla campingen längs floden nära Blagaj kloster i Bosnien & Herzegovina. 



En man i jobb utanför sitt hus i Bosnien & Herzegovina.



Varma källor eller heliga källor på norra delen av Bali. 



Vattenfall bland grön växtlighet på Bali.



Grönt bär/knopp/växt.



Grafiti på muren i Norra Irland.



Barnen i sitt favoritelement.



Skolans miniplan.


Ja gröna bilder kunde man ju fortsätta med hur länge som helst. Men denna får bli den sista. Rummu dagbrott i Estland.








Kommentarer

  1. Kul med grönt tema! Jag gillar ödlan. Och Rummu förstås :) Vi körde gult tema ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt med färg som tema när det är så grått där ute för tillfället! 🙂

      Radera
  2. Hej!
    Denise här från BGA.FI
    Jag skulle gärna komma i kontakt med dig angående en samarbetsförfrågan!
    Maila mig gärna på denise.valler@bgavideoproduktion.se
    Hoppas vi hörs <3

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg