Höstlistan 2020 - ingen vanlig höst

 

Den här hösten kommer vi aldrig att glömma, det är då säkert. Den första vågen av coronan hittade aldrig till vår lilla by, men den här andra kom med brak den här senaste veckan. Så den här hösten så kommer det att bli mycket hemma sittande! Igen!




Listor är roliga så jag tänkte köra en sånn istället för att gnälla över den här situationen som vi egentligen inget kan göra åt. Vi gör det vi kan förstås, tvättar händerna, håller avstånd, har mask på i butikerna och helst stannar hemma så mycket som det bara går! Men att springa runt och sprida panik tycker jag är väldigt onödigt. All personal i skolan, dagis och på alla andra ställen gör nog sitt bästa. 

Men nu den där listan, den plockade jag från Litemerarosa, den finns också hos bland annat Freedomtravel och newyorkmybite


Känner du dig klar med sommaren?

Jag känner mig så pass klar med sommaren att jag önskar att det redan var nästa sommar. En normal sommar med resor! En sommar när man igen kan göra som man själv vill! Ja jag skulle nog säga att jag är klar med 2020 helt och hållet! 




Hur såg din höst ut för ett år sedan?

Förra hösten eller sensommaren så köpte vi vår villa. Så den hösten var det mycket renovering och att testa det nya villalivet. 

Våra problem med resor började egentligen redan förra hösten. Vi hade Barcelona bokat till höstlovet men de passade ju på och protesterade och strejkade där just då. Så vi fick ju avbokade hela resan. 



Vad var det bästa och sämsta med sommaren?

Sämsta var ju förstås att man ingenstans fick åka. Bästa, ja man sparade väl en hel del pengar med att ingenstans kunna åka. 

Nej, riktigt så tråkigt var det ju inte. Jag tycker att sommaren var helt ok egentligen. Den var väldigt annorlunda och en som jag aldrig hade valt själv. Att vädret var helt ok en stor del av sommaren räddade ju en del. Barnen kunde bada och det blev en hel del tid på stranden. 




Hur såg din höst ut för 5 år sedan?

För 5 år sedan levade vi i en baby-bubbla. Då blev jag trebarnsmamma när vår yngsta son föddes! Så den hösten var vi nog också mest bara hemma. Med den skillanden att man då kunde planera en resa för vintern åtminstone. Colin var bara 6 månader när vi åkte iväg till Kuba. 




Vad blir det mest använda plagg i höst?

Pieruverkkarit, som man skulle säga på finska. Alltså hemmamys-kläder blir det väl på svenska. Men det finska ordet är bara så myckt mera beskrivande. Ja och så ansiktsmasken förstås, den ser vi nog ut att behöva en tid framåt.

 



Kommer du boka en utlandsresa i höst?

Nej, det kommer vi inte att göra. Som situationen ser ut nu så kan man inte åka nånstans. 


För 2 år sedan var vi i Dublin, jag och de äldre pojkarna,
gjorde en dagstrip till Titanic museet också.  


Vad är dina mål i höst och vad ser du fram emot?

Ja den bästa delen av hösten, med sprakande höstfärger och bra väder, den är ju så gott som förbi redan. Så nu ser jag mest framemot att snart få plocka fram först Halloween och sedan julen. Den här hösten är så annorlunda från allt vi mött tidigare så jag har inte alls satt upp några mål. Vi tar den som den kommer och anpassar oss till den situationen som råder just där och då. 




Kommentarer

  1. Kul att du också hängde på listan! Ja, visst är det ett annorlunda år i år ...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg