En eftermiddag i trädgården - höstfärger

 

Vi fick ett par fina höstveckor med sol, värme och vackra sprakande färger. Sen kom det riktiga höstvädret! Regn och mörker ser det ut att bli en tid framåt. Dock får man trösta sig med att det åtminstone inte är kallt ännu.



Vi har en trädgård med massor av lövträd. Speciellt lönnarna har ju så otroligt fina blad. Och dessutom fina högar att hoppa i!



Vi har våra lediga eftermiddagar ganska ofta jag och han. Hämtar för det mesta runt 12, ja nästan alltid egentligen. Har jag jobb jag behöver göra ännu den dagen så gör han nått eget under tiden. Fungerar bra och är de äldre barnen hemma så kan de leka med honom (inte frivilligt men efter en del övertalning). Men för det mesta så betyder eftermiddagen att vi gör nått tillsammans han och jag. 

Och eftersom världen nu ser ut som den gör så ser det inte ut att bli nån större förändring på detta på en tid framåt. Vi kommer nog att ha hemmajobb hela resten av året skulle jag tro. Så jag fortsätter med tidiga morgnar och lediga eftermiddagar. Ett upplägg som passar mig fint. 




Kasta löv är roligt och blir bra på bild (om man lyckas fånga dem vill säga), men se upp för ögonen!




Förra året var det ingen som hann (hmm, hann och hann, det där kan ju diskuteras, kan ju ha varit inte orkade också) få upp löven, de blev kvar hela vintern som stora högar lite här och där. Tog ju en evighet sen på våren att få bort dem eftersom de var frusna väldigt länge. Så denna höst skall vi inte göra om samma misstag. Och den här hösten kan man nog inte skylla på tidsbrist! Tror vi kommer att ganska långt stanna hemma en tid framåt nu igen. 

Kommentarer

Populära inlägg