Jag skrev under


#dammenbrister




En hel vecka har facebook flödet svämmat över av vittnesmål. Den ena berättelsen otrevligare än den andra. Från att vara hemliga så kan nu alla läsa här

Har hela dagen gått och försökt formulera ett inlägg värt temat. Men kommer ingen vart. Har mina egna vittnesmål som man kunde berätta. Inga stora greijer, så man får nog kalla sig "lyckligt lottad" som kommit så här långt i livet utan nått större men för livet. Så inga stories.

Men en sak kan jag lova, mina söner kommer att uppfostras till att respektera andra. "Pojkar är pojkar", "kärlek börjar med bråk", kommer aldrig att höras i detta hus. De vill inte vara med om den  dagen när jag får höra att de sprungit omkring o öppnat dörren till flickornas omklädningsrum eller "sprättat" nåns BH-band. Små saker, visst, men de är tyvärr de saker som jag kommer ihåg bäst från mina lågstadie och högstadie år! Inga trevliga minnen... 

Så där kan jag åtminstone göra en insats!


Kommentarer

Populära inlägg