Liten o gammal

Colin har nu hunnit med att träffa sin gammalfarmor (min farmor) o sin gammel mormor och morfar (gubbens mormor o morfar). Uppförde sig exemplariskt som alltid! Sover med andra ord!
Förutom dessa två har han ännu gammalfarfar o en stormormor (hon vägrade låta sig kallas gammal) också. Lyckligt lottad som hinner lära känna denna generation också. Själv har jag många fina minnen av min gammalfarfar o farmor. De bodde många år i huset bredvid vårt o jag var nog där många gånger per dag. Man fick ju karkki! He he!


Båda tanterna hade förstås med sig en massa gott! Tur att det var nå dagar mellan besöken!
Igår fick vi tårta, karelskapiroger, kakor o en massiv bullakrans. Vem som skall äta allt detta vet jag inte. Men det är tydligen tradition att man måste komma med en massa bulla när nån fått barn. Precis vad man behöver när man inte får träna alls ännu. Stoppa i sig en massa bulla! Går bra med "tappa-babykilona"-projektet!


Kommentarer

Populära inlägg