Som Bambi på isen!

Nya skridskor (ja inte mina då, utan Romeos) måste ju testas! Så söndag moron spenderades i ishallen. Lovade Kevin att om han testar så testar jag också. Kevin skrinnade nån minut o sen var han klar. Gick inte riktigt som han ville. Jag, som inte stått på skridskor sen fysiokursen i gymnasiet (o det var inte riktigt ifjol), skrinnade lite längre. Vurpan som pojkarna väntade på kom dock inte, men nå mycket till skrinnande var det nog inte. Konstaterade snabbt att jag nog inte lärt mig stanna ännu heller! :) Till nästa gång skall mina skridskor vässas. Efter "några" år i uthuset så var de inte riktigt som de skulle mera. 
Men det var roligare än jag kom ihåg! Så kanske det blir fler gånger!




Sen bakade vi (ok jag, pojkarna åt deg) årets första pepparkakor. O för att inte riktigt inleda jul ännu så gjorde vi Halloween pepparkakor. Spöken, pumpor o döskallar! Blir perfekta till lördagens Halloweenfest!
O sen blev det ännu hemmagjord glass. Just då när pojken kom på idén på söndagkväll så var jag inte riktigt över lycklig över att de släpar hem en massa recept från förskolan. Men det gick ju snabbt att göra o blev helt ok. Lite för sött kanske men gott! Så helt ok med recept från förskola o dagis! :)


Kommentarer

Populära inlägg