Bröllopet - Förberedelse timmarna innan


Så var det över, Bröllopsveckan, som slutade med ett fantastiskt bröllop!
Allt gick kanske inte helt smort och tror att skaffarna (kökshjälp) suckade tungt varje gång de såg mig komma rusande med igen nått som borde ändras. Men i det stora hela gick det nog bra!




Ja så länge brudparet i slutet av veckan är gifta så har man väl lyckats, eller hur!? Och det är de ju och bröllopet var helt underbart. 




Bilderna är många och storyn kommer att bli lång innan vi kommit igenom hela, så detta första inlägg kommer bara att handla om timmarna före vigseln. Bilderna här är mina och de flesta tagna av mig själv eller nån i familjen. 

Efter några intensiva dagar av förberedelser och övning så avslutade vi detta med att samlas alla brudtärnor och bruden hemma hos mig för den sista natten innan bröllopet. Min familj de tog husbilen och campade på mina föräldrars gård den natten. 

Lite avslappnande bad för bruden! Och jag fick en orsak att städa upp i bubbelpoolen som annars är täckt av diverse gubbar och skepp. Blev riktigt mysigt med levande ljus, bubblor och den sällan använda stjärnhimmeln i taket. Så mysigt så man undrar varför man inte själv nån gång tar sig tid till detta.




Mycket prat, lite dricka och kvällen var mycket lyckad. 
Och vi kom till och med ihåg att sova tillräckligt, så att bruden kunde vakna pigg och vacker till sin stora dag!

För den dagen var det verkligen full rulle från 8 på morgonen. Som min far konstaterade efter att han blev tvungen att titta en några minuter " Vilket hönshus, där hade man inte velat vara nå länge!"
Och jo här var 6 brudtärnor, bruden, vår mamma, två frisörer och en sminkös, så fullt hönshus!




Ja tiden susade förbi den morgonen men alla lyckades bli klara i tid, trots att våra brudtärnsklänningar inte var de enklaste att binda eller bära. En del tog t.o.m. till saksen ännu den morgonen och med facit i hand så är det nog det man borde ha gjort. En korvande underkjol, som oftast var uppe vid midjan, var inte det roligaste. Men vackra, det var de, våra klänningar! Och roliga eftersom man kan bära dem på så många olika sätt. 

Jag valde att binda min mycket enkelt med bara en knut i nacken och så fick banden hänga längs ryggen. Klänningarna är från Bubbleroom, Goddiva multi tie Maxi dress och färgen var dusty pink!
Min var precis lagom lång, men banden fick jag ta av ganska ordentligt. Vilket jag med spänning gjorde dagen innan. Hade ju varit lagom roligt att förstöra hela saken.




Men inte ens jag lyckades göra det och ingen av de andra heller.




Brudtärnornas blommor var en mindre kopia av brudens. Vackra och previs i samma nyans med klänningen!




Men bruden och hennes klänning var förstås helt en klass för sig!




Sen var det redan dax att sätta sig i limousinen och ta sig till Pedersöre kyrka. Och här i bilen slutar detta inlägg.
Och så snabbt jag får mera bilder så kommer följande del, alltså kyrkan!





Kommentarer

Populära inlägg