Skriker man om det inte hörs!?


Så verkar inte våra barn tro att man gör!
Alltså förkylningen tog min röst! Kraksar som en kråka eller så kommer det inte mera än ett pip ut.

När man då skall vara ensam med barnen hela höstlovet när det ännu är skit väder o ingen vill vara ut. Barnen springer längs väggarna o skriker o man sitter mitt i högen o piper. Hur man än försöker ryta så kommer det inget ut. Gissa om de lyssnar på en pipande mamma?! 




Nå trots detta har vi nu haft ett helt fint höstlov. Fast vi mest varit hemma. Åtminstone har vi fått vila. Inte bara jag som lider av förkylning utan minstingen också. Men han har nog fått behålla rösten! O verkligen använt den också!

Vi började med lite shopping på torsdag. Br, förstås! O så till optikern o testa ögonen på den äldste. Inget stort fel, men tillräckligt för att ställa till med problem. Svårt att se till tavlan i skolan har han o kommer att få glasögon. Hade nån sagt åt mig som 8-åring att "du måste ha glasögon i skolan" så hade det ju varit katastrof. Men han tyckte det var roligt! Tror han hade blivit mera arg om optikern sagt att han inte får glasögon! Så hoppas att han sen när han får dem också vill använda dem. 

Sen firade vi Belles 1-års dag! Med tårta, gåva, ballonger o sång! Här sitter hon o tittar surt på mig. "Kan du sluta fota så jag får äta!" Men inga brända morrhår eller barn heller för den delen. Romeo satt o höll i Colin... trots det lyckades han vara o välta hela tårtan. Ljuset hade dom blåst ut strax innan. Han hinner, vår minsta!




Nu har de äldre flyttat sig till Mommos o Moffas o spenderar resten av helgen där. Bada tunna o äta en massa gott stod tydligen på programmet. Så nu blir det film o soffan i nån timme för oss. 



Kommentarer

Populära inlägg