Måndags tankar

Måndag moron! Klockan ringde mitt i en mardröm om hur huset vårt brann upp. Vaknade o tyckte mig känna rök-doft! Hittade inget som brann. Tog mina väskor o åkte hemifrån. Brandstallet stod tomt när jag körde förbi. Så nånstans brann det! 


Fast tror knappast att det var rök från den branden som jag kände. Den var nog för långt borta. Otäkt med eld! Vilken mardrömm det skulle vara om huset brann ner. Usch vill inte ens tänka på sånt! Fast så långt har jag tänkt, så jag förvarar alla viktiga minnen o back up på bilder o sånt i ett skåp intill ytterdörren. Så har man inte tid att rädda nått annat så kanske man får ut de lådorna åtminstone. Barnen, hunden, lådorna, i den ordningen ut! Tänker att kanske det går bättre sen om nått på riktigt händer om man har tänkt igenom saken innan. Kanske man då inte blir hysterisk o räddar kaffekokaren istället för nått viktigt! Vem vet!?

Vilka positiva tankar denna måndag! Men nu är det dax att börja tänka på guld istället. Au-work shop på Seurahuone största delen av dagen. Var ännu i fredags lite oklart vem av oss som håller vår presentation, men eftersom min röst fortfarande lyser med sin frånvaro så löser det ju den frågan. Det blir åtminstone inte jag! Nån annan får ta o berätta om guld potentialen i västra Finland!





 

Kommentarer

Populära inlägg