Fototema i Juli - Människor


Människor fotograferar jag väldigt ofta, speciellt mina pojkar, de kommer ju på bild hela tiden förstås. Men dessa bilder får ni ju se hela tiden, så jag försökte välja en del andra istället. 


Romeo och en skolklass på huvudön Mahe i Seychellerna 


Det där med att fotografera människor är ju lite så där, man kan ju inte göra hur som helst. Fotograferar man sevärdheter eller en gata eller sina barn så är det ju ok om det fastnar nån annan också på bilden. Man kan ju inte undvika det. Man kan ju inte heller bara ställa sig framför nån och ta en bild på just hen, om den personen inte står där just för detta förstås eller om man ber om lov först.  
Men om jag t.ex. vill lägga upp en bild från låt säga barnens kalas och jag inte vet vad föräldrarna tycker, så då blir det ett foto med ryggen till, eller suddiga ansikten. 


En bild på oss! Vilnius, Litauen.

Denna månadens fototema startades av mariasmemoarer

Tidigare bloggat om:




Vackert brudpar i Monkey Forest i Ubud, Bali.



Folk på marknad i Doha, Qatar



Gubben och åsnan i Trinidad, Kuba.



Ett bröllop i tempel i Colombo, Sri lanka.



Skolbarn i Sri lanka
Eller skolflickor och 100 tals fnissande skolflickor var lite för mycket för mina stora pojkar :). 



Pojke i Santa Maria, Sal, Kap Verde.



Nunna i Kloster i Meteora, Grekland



Gatuartist i Edingburg



Dockteater i Havanna, Kuba


Fotografering av spårvagnar i Lissabon.



Utanför tempel på Mauritius



En familj på promenad, Port Louis, Mauritius.



Musiker, Krakow, Polen.



Turister som köar, Vatikan staten.



Tidigt på morgonen i Cagliari, Sardinien.



Folksamling i Dubrovnik, Kroatien.



Fiske i Brasilien.



En traditionell fiskare på sydkusten av Sri lanka.



Ja bilder på människor har man ju i mängder, eftersom man för det mesta inte lyckas fotografera en sevärdhet utan att få en massa människor på bild också. Men dessa var nog mina favoriter genom åren! 



Kommentarer

  1. Så härliga människobilder! Brudparet på Bali och gubben på åsnan gillar jag allra mest ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och dem gillar jag också :).

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg