Sevendays blogglista - Resor


Resor är ju min greij o jag gillar listor, så här kommer mina svar på Sevendays Veckans Blogglista
med Resor som tema denna gång!


Min senaste resa gick till

Ja senaste resan och just nu också för den delen var o är en jobbresa till Helsingfors, men den räknas ju egentligen inte. Så då var den senaste riktiga resan de fyra veckor som vi spenderade på vackra Mauritius nu i februari-mars detta år. Vi hade hyrt villa på väst kusten och körde med hyrbil runt så gott som hela ön. Mycket vackert att se o uppleva! Mauritius är ett mycket lätt land att semestra i, med eller utan barn.



Så ofta reser jag

Var det upp till mig så hade jag rest betydligt mera än jag gör idag. Men man har ju bara ett visst antal semesterdagar varje år o så kostar det ju en hel del att resa med hela familjen också. Så kan man vara på resa så gott som varje semesterdag som man har, så får man väl vara nöjd. Men i år har vi redan varit en månad på resa o i sommar blir det en månad till. Alla som kan räkna förstår ju att det är mera än de semesterdagar som man har. Men förtillfället har vi turen att kunna ta ut vårdledigt o dylikt ibland. Men det tar ju slut sen när Colin blir 3 nästa år.
Sen blir det ju små veckoslutsresor ibland o jobbresor förstås. 




Min drömresa går till

Har tusen olika drömresor! Alla platser jag inte varit på är ju en del av drömmen. Ja nästan alla åtminstone! Visst finns det platser som inte riktigt kommer med på listan, många av Asiens länder hör dit. Men en jordenrunt resa hade ju inte varit så dålig.

 


En plats alla borde se

Är nån annan plats än Hemma. Det gör en gått att se lite annat också. Vidga sina vyer så att säga! Ingen skillnad vilken plats det är!
"Borta bra, men hemma bäst!" i all ära, men bara hemma o inget annat är heller inte bra! 




Tre saker jag packar med

Alltså vad man alltid packar varierar ju beroende på vart o med vem man åker. Handlar det om att åka med barnen så reser jag aldrig utan iPad, våt servetter, telefon o systemkamera. Sen är det förstås många fler saker som alltid är med och ännu allt "just-in-case"-stuff.
Åker jag ensam så klarar jag mig oftast utan våt servetter o iPad åtminstone.



Mitt ultimata resesällskap

Är ju min familj! Förstås! Vill helst inte alls resa utan gubben o pojkarna! De är mitt ultimata resesällskap! Är nog egentligen inget för att resa ensam. Nån roadtrip har jag gjort ensam och jobbresor förstås, men det är allt. Så egentligen har jag ju aldrig riktigt testat på att resa helt ensam. Kunde ju vara hur roligt som helst. Vem vet!




Den sämsta resan jag gjort

Inga resor är helt dåliga. Det finns platser som inte levt upp till ens förväntningar, men alla platser har nått bra. Så har nog aldrig upplevt att nån resa varit dålig.
 Så därmed ingen bild heller!


Den bästa resan jag gjort

Den är också nästan lika svår. Alla resor med husbilen har ju varit helt super, Mauritius med hela stora familjen var så bra. Men kanske är ändå vårt bröllop på stranden i Mexico den resan som alltid kommer att vara den bästa!



En inplanerad resa

Ja nästa resa är ju vår årliga CaravanTrip o den startar om exakt en månad. Med ny bil o allt! Den här tiden nästa månad kör vi längs Via Baltica, neråt o neråt, och ända ner till Aten innan vi igen vänder uppåt. En månad har vi semester o hela den tiden kommer vi att vara borta! Precis som fem somrar innan.

Så snart bär det av mot värmen och vackra solnedgångar över Medelhavet igen!

 

Kommentarer

Populära inlägg