fredag 14 mars 2014

Tillräckligt stor

När är barnen tillräckligt stora för att vara ute ensamma eller gå ensamma till en kompis?

Ute ensamma har våra inte velat vara förrän nu i vinter o då har ju nog vissa stått i fönstret nästan hela tiden...
När Romeo imorse traskade iväg till sin kompis (ca 500m o man ser största delen av vägen från fönstret) så var det nog jag som var mest i panik. 
Första tanken var, hur skall jag veta vad han har för sig?
Sen, han borde ha en telefon med sig! Ok jag köpte ingen telefon åt honom o det gick hur bra som helst. Han kom fram, hade roligt o kom hem också! O jag tvingade inte ens gubben att gå o checka en enda gång, fast tanken nog slog mig en och två gånger!


Vi är hemma hela familjen idag. Jag o Kevin sjuka, Kevin har varit förkyld hela veckan o jag fick feber igår. Så nu har vi sett på när gubben städat hela morgonen! Har sina fördelar med att vara sjuk ibland! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar