Vintersporter

O så var vi äntligen tillbaka i en normal rutin igen! Barnen i dagis o vi i jobb! Så hoppas vi att vi slipper alla andra sjukdomar!

Var skall man hitta skidor åt vår 4 åring? 
Man vill ju helst inte investera 100-150€ i nya eftersom de knappast blir använda nå många gånger. Tror inte han använde sin skidor en ändå gång ifjol så hans ca. 80cm långa första skidor har plötsligt blivit mycket, mycket för korta. Kunde vi konstatera när Jani plockade fram dem i helgen! O skida skall dom i dagis på fredag... Har försökt finna begagnade men de ända som fanns på tori.fi var i Oulu...
Så blir väl att traska till Prisma o köpa nya!
Själv äger jag inga skidor o inte Jani heller, man kan nog säga att vi inte är vintermänniskor i vår familj. Men likväl borde man ju lära sina barn skida, skrinna o snart också ränna. Skrinna började vi i höstas (skrinskor fanns hemma hos våra föräldrar, lite rostiga men helt ok), har ju ishallen bakom knuten så att det är långt kan man ju inte skylla på. O det tycker Romeo är helt roligt nu men Kevin är nog mera skeptisk. Så Jani o Romeo har skrinnat o vi andra utforskat ishallen o åkt pulka så länge (tycker mamma också är roligare, var aldrig nå duktig på att skrinna så tror inte att 12-14 års paus har gjort mig bättre precis). Nå kanske jag ännu nån dag vågar mig ut på isen igen! :)

Vy från mitt fönster




Kommentarer

Populära inlägg