Gott nytt år!


Så gryr dagen till ett nytt år. År 2019!
Vad för du med dig? Vad vill jag att du skall föra med dig?
Vissa dagar är jag väldigt säker på hur jag vill att min framtid skall se ut och vissa dagar ser en bra framtid ut så helt annorlunda. Så inga önskan, inga löften. Inga som jag ger offentligt åtminstone. Kanske viskar jag en och annan tyst för mig själv...




År 2018 var på alla sätt helt ok. Ingen var allvarligt sjuk och alla överlevde året, så då gick det ju bra. Colin avslutade dock året med att falla ner från halva vindstrappan vid villan. Rakt mellan båda sina föräldrar. Ena hann inte ens reagera och jag han få tag i en liten kant av hans tröja. Kanske stoppade det lite hans fall, kanske inte. Men han verkar vara helt ok. Så fart fyllt slutade vi det gamla året också, och jag ser inga tecken på en lugnare vardag för detta år. 




Vi hade en skön förmiddag på isen vid villan igår. Solen tittade lite fram och isen var helt perfekt för att åka på. Ja det var innan vattnet började stiga och stormen kom. När vi några timmar senare försökte oss ut på isen så var det redan mycket vått överallt. Och nån timme senare började det snöa ordentligt. För att snöa riktigt ordentligt när vi sen skulle ta oss hem med bilen. 

Men förmiddagen den var riktigt fin ute på isen. 




Ja det fina vädret försvann ganska snabbt och till bastun fick vi springa i en mindre snöstorm. Men en upplevelse det också. Raketerna var vi lite skeptiska över om man kunde skjuta eller ej. Men det gick nog bra med några stycken. Nå längre ville man inte stå ut i blåsten heller. 

Nyårslyckor, skåla in det nya året (klockan 18.00) och raketer (20.00) och 20.30 somnade den minste. Vi hann precis med allt så att han också fick vara med.




Så hur sammanfattar man 2018?

Ja som ett helt ok år! Men nu hoppas vi på ett bättre 2019!


Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg