Sommarens sista helg

 Sommarens sista helg var så över för denna gång och på torsdagen så börjar skolan och dagis och den vanliga hemma vardagen igen. De varma sommardagarna får gott fortsätta ännu hur länge som helst för min del men med skolorna så börjar hösten. 




Vi spenderade den sista helgen, precis som nästan alla andra veckoslut och veckodagar den här sommaren, ute på vår ö. Jag trivs vid havet, men jag vet att pojkarna nog lite börjar längta efter att få vara mera hemma. 




Men den här sista sommarhelgen så började vi med en hel dag på stranden i Ohtakari. Vi fick en lite sen start på helgen pga husbilen som kom tillbaka och sen åkte igen på lördagmorgon. Men lördag morgon så kom vi oss iväg. Det var hel mulet när vi kom fram till Ohtakari,men efter en stund så började det vackra vädret växa fram precis som vi hoppats på. För att till slut ge oss en helt molnfri himmel för resten av dagen. Så istället för att vara ett par timmar på stranden som tänkt så stannade jag och pojkarna hela dagen. Tur att vi stannade vid Lidl på vägen och köpte matsäck med oss. 

Mina föräldrar kom också och höll oss sällskap en stund under dagen. 




Hur härligt är det inte att få ha hela stranden för sig själv en hel dag! 
Vilket man kan också här, där parkeringen kryllar av bilar en sånn här varm dag, bara man vet vart man skall gå.




Som tur så visade det sig att Kevin gott kunde simma fast han bröt sin tumme dagen innan. Jo han var och slog bildörren fast och hade tummen emellan. Så fredagen den spenderade vi på akuten för att få den röntgad och tittat på. En spricka fanns, men tummen läker av sig själv och kan/behöver inte gipsas. Så han har simmat och lekt nästan som vanligt ändå. Men fotbollsmatcherna som var tänkta till den här helgen så fick vi nog hoppa över. 




Havet var helt spegelblank hela lördagen. Ingen vind alls att tala om och en sånn kväll måste man ju passa på och ge sig ut med båten. Så mina föräldrar kom förbi vår villa och plockade upp oss.




Så vackert i kvällssolen när vattnet ser ut som silver!




Söndagen blev en hel villadag. Vackert och varmt också denna dag så pojkarna gjorde inte mycket annat än badade. Vilket passade mig helt perfekt för det gav mig en dag i solstolen på stranden. En bra bok och det andra ögat på barnen. Helt perfekt! De kan ju båda simma, men ändå måste ju en vuxen vara på plats om nått skulle ske. Gubben han är ju för det mesta upptagen med nått av alla dessa ändlösa projekt som han har på gång.




Så måste säga att sommarens sista helg blev helt ok, trots allt!


Kommentarer

Populära inlägg