Och vi inleder påskfirandet med lite....


Kräksjuka!
Jepp hela natten till torsdag kastade han upp. Just typiskt han som väntat mest på ledigheten och han skall må så dåligt. 



Ja nu tror jag inte att det är vanlig spysjuka som vi hade. Jag tror det beror på maletköttet vi åt till middag igår. För jag började må dåligt strax efter middagen, fem före så inte allt jag ätit kom upp. Men det löste sig på en timme och sen var det borta. Gubben sa att hans mage svängde nog lite också under kvällen och minstingen grät under natten och klagade på magen. Kevin vägrade äta maten! Tur för honom! Och Romeo meddelade strax jag kom hem från Kevins träning att han mådde jätte dåligt och kastade sen upp första gången en 22-tiden och därefter non stop till 3 på morgonen. Sen lugnade det ner sig. Och dessutom så tycks allergin spöka till det igen, med rinnande ögon och tungt att andas när han springer ute. Han hade pollen allergi när han var yngre, men sen försvann det till flera år och nu verkar det ha kommit tillbaka igen. Så bara att börja äta medicin igen. 

Men kräkandet det tror jag att berodde på maten. För där under stekandet tyckte jag för en liten sekund att det luktade lite annorlunda, inte som det brukade. Men datumen var helt ok och köttet såg helt bra ut och inte luktade det illa heller. Men nått var det med det, det är jag ganska säker på. Så idag kommer det inte att serveras pasta och köttfärssås åtminstone. 

Inte riktigt en sånn start på skolbarnens påsklov som vi hade väntat. Här har de nämligen ledigt redan idag, torsdag. Colin får börja sitt ledigt i eftermiddag med att gå och få sitt fästingvaccin, så hmm inget bra början där heller. Men lite av ett måste när man vistas mycket på kusten här i trakten. 

Så spruta och sen är det bara roliga saker på programmet, får vi hoppas. Vi har så mycket roligt planerat till påsken så vi har ingen tid att vara sjuka! 

Så nu får jag och mina påsktroll önska alla en riktigt Glad Påsk!


Kommentarer

Populära inlägg