God Jul


Så är det äntligen dax att ta julledigt på riktigt! Lugna ner sig och bara vara ett par dagar. Äta en massa gott och umgås. Ja först stressar vi oss fram till och genom julafton förstås, men sen efter det så. 



Det är väldigt länge sen jag haft hela julen ledigt. De senaste åren har jag jobbat mellandagarna, åtminstone nån av dem, men i år tänkte jag vara ledig. Men så krävdes de ju bara tre semesterdagar för att få vara 1 vecka och 3 dagar ledig också. En sånn mängd fanns ju t.o.m. i övertidssaldon, vilket förstås inte alls är bra i säg, men passade bra just nu. 

Blev inga extra krusiduller med den här julen, det ser min rygg och nu knä också till om. Men de flesta klapparna är fixade och julen framplockad, så då är barnen nöjda, vilket är huvudsaken. De bryr sig ändå inte om allt det där extra som jag brukar göra, alltså städandet. Visst blir det en snabb sväng med dammsugaren, vi drunknar ju i djurhår annars men inget större. Julen kommer nog fast alla lister är dammiga och skåpen inte är städade. Ja jag har väl aldrig varit nån som städar alla vrån till julen, men just i år blev det nog extra lite sånt. Och sånt behövs ju inte heller, det är ju inte det som är viktigt! Dessa tre tomtar är det som viktigt!

Så med dessa bilder av mina tre så önskar jag er alla en riktigt  God jul!




Kommentarer

Populära inlägg