Halloween 2018


Killerklown-Super Mario, Mini-Super Marion och Scream-typen var super nöjda med festen. Och det är allt som räknas! För den saken kan man hålla på och fixa i dagar för att få det bra!
Dock var festen alldeles för kort tyckte de. 




Kevin han hade sett en hjärn-tårta på youtube och tyckte vi skulle ha en sånn. Fanns ju super bra "how-to-make-a-braincake"-youtubevideor så det var ju bara att följa dem. 
Som vanligt när jag kom med iden så lät det "en minä osaa mitään sellaista tehdä". Och som vanligt så blev kakan helt strålande! Tack mamma och Janina, igen en perfekt tårta. Tänkte skriva fin, men den är ju nog mera äcklig än fin. Precis som den skulle vara!





Min trio hade som vanligt valt sina dräkter långt på förhand. Från Punanaamio beställer man relativt förmånligt dräkter och därifrån är också dessa. 
Har ju blivit några dräkter genom åren, så Mini Super-Marion har en hel del att välja på här hemma. Så han körde med en av Kevins gamla dräkter och gjorde under kvällen några byten till både pirat, riddare och spiderman. Varför välja bara en, när man har en rad att välja från!




Killerklown-super Marion hade planerat sin dräkt i veckor. Han hade gjort en så bra skiss åt mig så det vara bara att följa den. Tur att man nån gång får användning för allt gammalt smink man sparat genom åren. 




Själv tog jag delar av min Kleopatra dräkt och gjorde om den till zombie. Diademet använde jag för snart 11 år sedan på vårt bröllop. Så återanvändning här också!




Påven och ängeln och annat pack gästade oss under kvällen!
Roligt när alla ställer upp och klär ut sig! 





Först lite mat, sen paus för lekande och kaffe och tårta på det!
Och festen avslutades lagom för att Killerklownen hann på sin Parkour-timme. 




Sen blev det mys i soffan för vissa och en hel del städande för mig. 
Alla spindlarna och skeletten fick nog ligga kvar ännu, det får bli måndagens problem!

Tung dag tyckte de minsta som somnade tillsammans på soffan!




Kommentarer

Populära inlägg